فضيحة ابن القرضاوي ...على لسان زوجته

أربعاء, 30/12/2020 - 08:06

 

استضاف برنامج (حكاية) الذي يبث عبر قناة (mbc) مصر تقديم الإعلامي عمرو أديب، مروة عاشور زوجة عبد الرحمن يوسف القرضاوي، والتي أذهلت الجمهور بتعليقها حول أن الصورة التي يعلمها الناس عن القرضاوي وعائلته مزيفة تماما وخالية من الصحة، لأنهم يقولون ما لا يفعلون.

وصرحت عاشور:" مشكلتي اني انا متجوزة من 12 سنة ومن ساعة ما تجوزت بعاني من مشاكل كتير، واكتشفت اني عايشة مع شخص غامض ليه علاقات نسائية كتير أوي، ..وفضلت ساكتة كل ده مش عايزة بيتي يتخرب، وهو شخص محترف إزاي يستعطف البني أدمين، وكان يقنعني دايمن انو حيتغير بكل الطرق الممكنة بالعياط بالتوسل.."

وأضافت: "أنا بقالي كتير بطلب الطلاق، وفي أخر مرة طلبت الطلاق قالي تنازلي عن ولادك مقابل اني أطلقك، وواجهت معاملات سيئة من كل النواحي نفسية ومادية،.. "

وأوضحت:" أنا بقالي في تركيا سنتين ونص وبتحمل التهديد وأعباء الولاد المالية مبيصرفش علينا، ... انا بناتي صغيرين مش عايزاهم يعيشوا مأساة أنو أبوهم بعيد عنهم، ... وعشان أرجع مصر طلب مني أمضي على شيك بـ (10) مليون دولار، ورفضت وحكيت مع الشيخ يوسف القرضاوي والده، وحكتله أنو اللى أنا شفته في بيت الشيخ يوسف القرضاوي مشفتوس في أي عيلة تانية، ولكن فضل ساكت...وبعدها أضربت عن الطعام فسمحولي إني أنزل مع بناتي على مصر".

وأعقبت:" واحنا في تركيا مسك باسبورات البنات وحرقها عشان ما انزلش فيهم مصر لوحدي، وهددني انو مش حيصرف عليا واجر بيت تاني وقعد فيه لوحده".

وحول علاقته بوالده:" دلوقتي جيدة ولكن كانت سيئة بسبب انو والدو اتجوز على مامته فكان بالنسباله انه ده المشكلة الكبيرة، انو باباه بيتجوز كتير.."

وعن علاقة القرضاوي بالبنات وزوجته:" هو بقالو لحد دلقوتي 6 شهور ما شافش بناتو وما بيسألش فيهم .."
وناشدت عبر البرنامج أهل الاختصاص في مصر بمساعدتها في الخروج من تركيا والعودة إلى بلدها مصر بين أهلها.